Manuel Terapi Nedir?

Manuel Terapi

Manuel terapi, alanında uzman fizyoterapistler tarafından uygulanan bir yöntemdir. El ile uygulanan yöntemlerin genel bir adıdır. Binlerce yıldır tıpta uygulanan insanların şifa bulduğu etkili bir yöntemdir.

Genellikle kas,eklem ve bağ doku hasarının olduğu alana odaklanır.

Manuel terapi eklemlerdeki blokajı açarak kısa sürede en etkili tedaviyi amaçlamayan metoddur. Diğer fizik tedavi yöntemleriyle beraber uygulanırsa etkisini ve kalıcılığını arttırır.

Manuel terapi standart fizik tedavi yaklaşımları kadar uzun sürmez. İlk seanstan etkisini göstermeye başlar.

Manuel terapi genellikle risk oluşturmayan, deneyimli ellerde son derece güvenli ve etkili bir tedavi şeklidir.

Manuel terapide amaç aktif hareketini kaybetmiş eklem dokusu ve çevresinde meydana gelen bozulmayı eski haline dönüştürmek ve normal fonksiyonel kapasitesine ,normal hareket açıklığına kavuşturmaktır.

Manuel terapi yalnız hastalık durumlarında yapılmaz. Yurtdışında sağlıklı kişiler de herhangi bir yakınmaları olmaksızın özellikle omurga bölgesine manipülasyon tekniklerini düzenli olarak uygulatmakta böylelikle daha uzun süre vücut fonksiyonlarını ve hareket yeteneklerini korumaktadırlar.

Bel ve boyun fıtıklarında % 90’nın üzerinde başarılı sonuç  verir. Bel fıtıklarında ve boyun fıtıklarında nadir olgular dışında ameliyat kesinlikle kişilerin kaderi değildir.

Manuel Terapi Kimlere Uygulanır?

• Bel – Boyun Fıtığı
  • Baş Ağrıları ve Boyun Ağrıları
  • Omurga Ağrıları
  • Skolyoz , Kifoz , Lordoz
  • Omuz ağrıları (Tenisçi-Golçü Dirseği)
  • Sırt Ağrıları
  • Dirsek Ağrıları
  • (El-elbileği Ağrıları (Karpal Tünel)
  • Kalça Ağrıları
  • Diz Ağrıları
  • Ayak bileği Ağrıları
  • Ankilozan Spondilit
  • Fibromiyalji
Hız Bir Etki
Etkili Çözüm
El ile yapılan
Physical therapists are examining the patient's body.
Manuel Terapi Hakkında Tereddütleriniz Mi Var?

Tedavim
Nasıl Seyredecek