Kuru İğneleme (Dry Needling) Nedir?

Kuru
İğneleme

Kuru İğne Tedavisi Kanadalı Dr. Gunn tarafından geliştirilmiş olan  ilaçsız bir ağrı tedavisi yöntemidir. Ağrılı kas spazmları tedavisi için uygulanır.

Genel olarak kas ve bağ dokular içerisindeki tetik noktalara, gergin bantlara akupunktur tedavisinde de kullanılan iğnelerin batırılmasıyla yapılan tedaviye kuru iğneleme tedavisi denir. Hızlı ve etkili bir iyileşme sağlamaktadır.

Kuru iğne tedavisi intramusculer stimulation yönteminde kullanılan iğneler çeşitli uzunluklarda,ilaçsız kuru iğnelerdir. Uygulanacak bölgeye göre farklı uzunlukta ve çok ince iğnelerdir.

Kuru iğneleme tedavisi, kronik kas iskelet sistemi bozuklukları ve bu bozukluklara bağlı ağrıların tedavisinde etkilidir.

Halk arasında kulunç , yel girmesi diye tariflenen bu rahatsızlıkların , çok daha ciddi durumlar olan bel fıtığı ve sinir sıkışmalarını taklit etmesi ve aslında neredeyse yan etkisiz olan kuru iğne ile basitçe tedavi edilebilecek olmasıdır.

Kuru iğneleme tedavisinde kullanılan iğnelerde herhangi bir ilaç ,solüsyon vb. hiçbir madde içermez. Bu yüzden kuru iğneleme olarak adlandırılmaktadır. İlaç türü maddeler içermediği için alerjik reaksiyonlar , yan etkileri oluşmaz.

Kuru iğne tedavisi kas spazmına bağlı ağrıları tedavi etmede etkili bir tedavi yöntemidir.

Ağrılar genelde baş,boyun,sırt,ense,bel,kollar,bacaklar gibi birçok yerde oluyor. değerlendirme yaptığımızda kaslar kısalmış spazma girmiş olabiliyor. Bu spazmlar sinirlere baskı yapabilir, eklem bozukluklarına sebep olabilir. Kas spazmının sebep olduğu olumsuzlar zinciri kuru iğneleme yöntemiyle etkili ve hızlı bir iyileşme sağlayarak ağrılar geçecektir.

Kuru iğneleme genelde 2-3 gün arayla 3-5 seans uygulanır. Kişinin durumuna göre seans sayısı genelde en az 3 ,  fazlası duruma göre belirlenir. 10 seans da yapılabilir.

Genellikle 12-15 yaşından itibaren, tedaviye ihtiyacı olan herkese uygulanabilir. Hastada bulunan diğer pek çok hastalık, bu tedavi için bir engel teşkil etmez.

İğne fobisi olan hastalara da uygulamak mümkün olmaktadır. Hasta iğneyi genellikle hissetmez. İğne, akupunkturdaki gibi uzun süre kalmaz.

Bu metot genellikle bir kanamaya da sebep olmaz, dolayısıyla, kan görmekten ürken hastalar açısından da uygun bir yöntemdir. Hamilelere belli koşullarla uygulanabilir.

Kanser hastalarında, eşlik eden kas ve tendon ağrılarında da başarı ile kullanılır; ağrılarda ciddi azalmalar görülür. Çünkü kanserdeki ağrıların tümü kanserden dolayı değildir.

Kuru iğneleme tedavisi daha çok kas iskelet sistemi rahatsızlıkları ile ilgilidir.

Kuru İğneleme Tekniği
Hangi Ağrılar İçin Faydalı Olur?

• Baş ağrıları
  • Boyun ağrısı (Boyun fıtıklar)
  • Sırt ağrıları
  • Omuz ağrıları (Donuk omuz, İmpingement)
  • Bel ağrısı (Bel fıtıkları,Ayağa vuran karıcalanma-uyuşma)
  • Tenisçi dirseği ve golfçü dirseği
  • Ağrılı kas spazmları
  • Kas krapmları,gerginlikler,uyuşmalar
  • Bilgisayar kullanımına bağlı ağrılar
  • Duruş bozukluğuna bağlı ağrılar
  • Fibromiyalji
  • Miyofasiyal ağrı sendromu
  • Adduktor tendinit (Kasık çekmesi)
  • Tendinit (el, dirsek, omuz, topuk, kasık)
  • Diz ağrısı (Kondromalazi patella,Kireçlenmeler)
  • Kalça ağrıları (Adduktor spazm, kapsülit)
  • Topuk ağrıları (Topuk Dikeni)
  • Siyataljiler (Siyatik sinir sıkışması)
Kuru İğneleme Nasıl Bir Etki Yapar?

Kuru İğneleme Yaptırmalıyım?

Ameliyatsız ve İlaçsız Çözüm