Kinezyolojik Bantlama Neye Faydalıdır?

Kinezyolojik
Bantlama

Kinezyolojik  bant, eklem , kas ve doku gibi yapıları desteklemekle birlikte eklem hareket açıklığını kısıtlamadan bir iyileşme etkisi göstermektedir.

Kinezyojik bant, cildin özelliklerini yansıtacak şekilde geliştirilmiştir ve kalınlığı cildin epidermis tabakasına, esnekliği insan cildinin elastik özelliklerine benzer.

Bir kasın aşırı kullanım ile çok uzun süre çalışmak durumunda kalır veya kapasitesinin üzerinde yüklenirse kas dokusunda küçük ya da büyük boyutlarda yaralanmalar oluşur. Neticesinde yangılı bir durum meydana gelir; ağrılı ve yangılı kaslar ödem nedeniyle şişerek yer aldıkları bölgede alanı daraltarak lenfatik akıma engel olur ve ayrıca cilt altında yer alan ve ağrı duyusunu yaratan sinir uçlarını da uyararak kişide ”ağrı ve rahatsızlık hissi” uyandırır.

Kinezyolojik bant uygulamaları bu konuda düzenlenen kurs ve eğitim programlarını almış doktorlar ya da fizyoterapistler tarafından yapılmalıdır.

Kinezyolojik bant, uygulandığında cildi yukarı kaldırıp deri ile kasların arasındaki boşluğu arttırmakta ve bölgede yaralanma sonucu oluşan baskıyı hafifletmektedir. Yaralanma bölgesindeki baskının azalması hem dolaşım ve hareketi arttırarak o bölgedeki yangının azalmasına, hem de deri altındaki sinir uçlarının serbestleşerek ağrı alıcılarının uyarılmasına engel olur ve sonuçta ağrısız hareket etme imkanı sağlanmış olur.Tekniğinin temel amacı bu yolla ağrısız hareketi sağlamak ve iyileşmeyi hızlandırmaktır.

Hastalar bandın birkaç gün kalacağı ve banyo yapmak ya da yüzmekle bandın çıkmayacağı konusunda bilgilendirilmelidir. Bant ıslandığında havluyla fazla suyu alınmalı, ovalanmamalı ve kuruması beklenmelidir. Hastaların cilt durumuna göre gün sayısı verilir. Normalde 3 gün kalmalıdır, aksi durumda fazla kalması cildi tahriş ederek yara yapacaktır.

BANTLAMANIN ETKİLİ
OLDUĞU DURUMLAR

• Kaslara destek olur.
  • Zayıflamış kaslarda kas kontraksiyonlarını arttırır.
  • Kas yoğunluğunu azaltır.
  • Kasların aşırı kasılmasını ve gerilmesini azaltır.
  • Kas krampını ve sakatlanmasını azaltır.
  • ROM’u arttırır ve ağrıyı azaltır.
  • Vücut sıvılarının akımında etkilidir.
  • Kan ve lenf dolaşımını arttırır.
  • Dokulardaki kimyasal atıkları azaltır.
  • Enflamasyonu azaltır.
  • Analjezik endojenleri aktive eder.
  • Eklem problemlerinin düzeltilmesinde etkilidir.
  •  Kinezyolojik bantlar, Spor yaralanmaları sonrası veya sakatlanma riskine karşı sporcular tarafından kullanılıyor. Bu bantlar fizik tedavi ve rehabilitasyon hastalarında da vücudun doğal iyileşme sürecini kolaylaştırması nedeniyle tercih ediliyor. Bantlar, ağrının azaltılmasından dokuların iyileşmesine kadar birçok fayda sağlıyor.
  • Pediatrik yaş grubunda da güvenle kullanılabildiğinden geniş kullanım alanları vardır.

KİNEZYOTAPİNG
HANGİ DURUMLARDA KULLANILIR?

• Boyun-sırt-bel ağrısına neden olan mekanik sorunlar
  • Kas-iskelet sisteminde yumuşak doku travmaları(tendinit,bursit,kas zorlanmaları)
  • Spor yaralanmaları
  • Eklem instabiliteleri(oynaklığı)
  • Postür bozuklukları
  • Dejeneratif artrit(eklem kireçlenmesi)
  • Ayak deformiteleri ( halluks valgus,çekiç parmak,topuk dikeni..)
  • Eklem burkulma ve zorlanmaları
  • Hareketsizliğe bağlı kas güçsüzlükleri
  • Fiziksel aktivite ve sportif faaliyet öncesi kas-eklem çevresi dokularına destek vermek suretiyle koruyucu amaçla
  • Nörolojik hastalıklarda görülen kas kuvvet yetersizlikleri
  • Karpal tünel sendromu gibi tuzak nöropatileri
  • Lenfödem
Kinezyolojik Bantlama Nasıl Bir Etki Yapar?

Bantlama Yaptırmalıyım?

Hareket Kısıtlılığı Oluşturmuyor