Cupping Terapi Neye Faydalıdır?

Cupping Terapi
Kupa Terapi

Kupa tedavisi, kan dolaşımını arttırmak, bağışıklık sistemini güçlendirmek, ağrı kontrolü ve bazı hastalıkların tedavisine destek sağlamak için vücudun belirli noktalarına bölgesel vakum oluşturmaya dayanan geleneksel bir tedavi yöntemidir.

Omurganın yanlış kullanımı, yoğun çalışma temposu, stres, kaza, soğukta kalma sonucunda o bölgedeki kan dolaşımı bloke olur. Laktik asit ve ağrı yapıcı toksinler, atık maddeler birikir ancak bedenden atılamaz. Kas gevşetici ilaç ve pomatlar, spazmdan kaynaklı durgun kan dolaşımı sebebiyle sorunlu bölgeye ulaşamaz. Kupa tedavisi, eşi olmayan bir etki göstererek sizi bu bedensel yükten ve esaretten kurtarır.

Ağrı ya da tutulma yaşanan bölgeye kupa çekildiğinde, kupa sahip olduğu vakumla, yorgun kaslarınızı (spazma uğramış kaslarınızı) ve dolayısıyla bölgede bulunan tüm laktik asit ve toksinleri (atık maddeleri) kendine doğru çekiyor. Cildin alt dokusunda bulunan aktif kan damarları sayesinde bu atık maddeler serbestçe kana karışarak, idrar yolu ile bedenden atılıyor.

Kupa Tedavisinin Etki Mekanizması ve Faydaları Nelerdir?

• Kılcal damarlardaki tıkanıkları açar.
• Kan ve dokulardaki gaz ve toksinlerin atılmasını sağlar.
• Uygulanan bölgeye bağlı damarlardaki kan akımını canlandırır, dolayısıyla besin ve oksijen dokulara daha rahat ulaşır.
• Kaslardaki sertliği ve ödemeleri çözer.
• Kan üretiminden sorumlu organları (kemik iliği, karaciğer, dalak) uyarır.
• Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır.
• Ağrıları giderir, hastalıkları önler
• Bel tutulması, eklem ağrısı, baş ağrısı, omuz ve sırt ağrıları, bel-boyun fıtığı, fibromiyalji ve kireçlemeye bağlı ağrıları giderir.
• Dalak-karaciğer hastalıkları ve sinirsel-psikolojik hastalıklar gibi rahatsızlığın tedavisinde yardımcı olur.

Cupping Terapi Nasıl Bir Etki Yapar?

Cupping Terapi Yaptırmalıyım?

Geleneksek Şifa